Ομιλία Χρήστου Κόκκαλη, μέλος ΑΚΙΔΑ, στο 25ο συνέδριο της Π.Ο.ΑΞΙ.Α.

by 12:52 μ.μ. 0 σχόλια


Κύριε πρόεδρε, αγαπητοί κύριοι αντιπρόσωποι

Είμαι ο Χρήστος Κόκκαλης, Αστυνόμος Β', μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Αξιωματικών Αττικής, με την Ανεξάρτητη Κίνηση Δημοκρατών Αξιωματικών (ΑΚΙΔΑ).
Η ίδρυση της Ανοιχτής Κίνησης Δημοκρατών Αξιωματικών είχε ως αφετηρία την διαπίστωση ότι το σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας έχει καταστεί δυσλειτουργικό, με πλήθος συσσωρευμένων προβλημάτων και την παράλληλη διαπίστωση ότι ο συνδικαλισμός στην Αστυνομία εμφανίζει σημάδια κόπωσης, υπό την έννοια ότι δείχνει να αδυνατεί να δώσει λύσεις σε αυτά τα προβλήματα και άγεται από τις εξελίξεις. Σε αυτό το σημείο η κίνηση μας φιλοδοξεί να συμπληρώσει το κενό με προτάσεις συγκεκριμένες, ρεαλιστικές, εφικτές και άμεσα υλοποιήσιμες.

Η κίνηση μας υπαγορεύτηκε όμως και από την διαπίστωση ότι μεγάλος αριθμός των Αξιωματικών και γενικά των Αστυνομικών δεν συμμετείχε στα συνδικαλιστικά δρώμενα είτε αυτά αφορούν τις εκλογικές διαδικασίες είτε κυρίως την διαμόρφωση προτάσεων. Με άλλα λόγια έδειχνε να απαξιώνει τον συνδικαλισμό.
Με χαρά διαπιστώσαμε ότι η είσοδος μας στον συνδικαλισμό συνοδεύτηκε από την αύξηση κατά 60% περίπου της συμμετοχής των αξιωματικών και ανθυπαστυνόμων στις πρόσφατες εκλογές. Αυτός ήταν και ένας από τους στόχους μας ο οποίος και επετευχθη και θα συνεχίσουμε την προσπάθεια μας για την καθολική συμμετοχή των αστυνομικών. Μπροστά μας όμως υπάρχει ο δυσκολότερος στόχος που είναι να πειστούν οι αστυνομικοί ότι ο συνδικαλισμός δεν σταματά με το πέρας των εκλογών, άλλα έχει ως απαρχή τις εκλογές και συνεχίζει με την ενεργό συμμετοχή τους στην ανάδειξη προβλημάτων και στην διαμόρφωση λύσεων. Πως όμως να πειστούν να συμμετέχουν όταν ούτε η ιστοσελίδα της Ενωσης Αξιωματικών Αττικής δεν είναι ενεργή; Ούτε υπάρχει email Στην εποχή του διαδικτύου η ένωση αξιωματικών Aττικής δεν έχει ενεργή ιστοσελίδα.

Στην κατεύθυνση αυτή, με τη συμμετοχή της Α.Κ.Ι.Δ.Α., σύσσωμο το διοικητικό συμβούλιο της ένωσης ζήτησε την επανενεργοποίηση της ιστοσελίδας και την δημιουργία e-mail, τα οποία θα διευκολύνουν στο μέγιστο βαθμό την επικοινωνία των συναδέλφων με την ένωση, και απέσπασε την δέσμευση του προέδρου για το θέμα. Χαιρετίζουμε την ενέργεια αυτή και ευελπιστούμε ότι ο πρόεδρος θα προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες, στις οποίες θα σταθούμε αρωγοί, για την όσο το δυνατόν άμεση επαναλειτουργία της ιστοσελίδας.

Αυτό όμως θα είναι ένα πρώτο βήμα, το οποίο βεβαίως είναι θετικό για την συνδικαλιστική λειτουργία άλλα δεν αποτελεί λύση για τα 2 φλέγοντα και χρονίζοντα προβλήματα του Σώματος: την έλλειψη προσωπικού και την έλλειψη λειτουργικών οχημάτων.

Γνωρίζουμε ότι έχουν γραφτεί πολλά και έχουν ειπωθεί ακόμα περισσότερα για τα θέματα αυτά χωρίς όμως τελικά να έχει υπάρξει ουσιαστική λύση. Και αυτό γιατί οι προτάσεις που διατυπώνονται είναι ως επί το πλείστον γενικόλογες, μη ποσοτικοποιημενες, συχνά μη υλοποιήσιμες και αρκετές φορές, όσον αφορά το θέμα της δύναμης, διακρίνονται από την τάση υποτίμησης μια κατηγορίας υπηρεσιών σε βάρος μιας άλλης. Σε γενικές γραμμές διαπιστώνουν απλώς το πρόβλημα.

Εμείς όμως βρισκόμαστε εδώ για να δώσουμε λύσεις, λύσεις συγκεκριμένες. Είναι επιταγή των συναδέλφων που μας εμπιστευτήκαν με την ψήφο τους άλλα και όλων των συναδέλφων. Και αυτό θα πράξουμε αξιοποιώντας αμέσως και την παρούσα ευκαιρία του συνεδρίου. Συγκεκριμένα λοιπόν:

Όσον αφορά το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού, θεωρούμε ότι το υπάρχον προσωπικό αριθμητικά επαρκεί ώστε η Ελληνική Αστυνομία να επιτελέσει τον πρωταρχικό ρόλο της που είναι να παρέχει ασφάλεια στον πολίτη, πλην όμως χρειάζεται η ορθολογική αξιοποίηση του. Παίρνοντας ως δεδομένο ότι η Αστυνομία αιμορραγεί σε δύναμη κυρίως για την φύλαξη πάσης φύσεως στόχων, προτείνουμε την αναδιάρθρωση της γενικής διεύθυνσης προστασίας επισήμων έτσι ώστε σε αυτή να υπάγονται όλοι οι αστυνομικοί που εκτελούν υπηρεσία φύλαξης ή συνοδείας η σκοπού σε οποιονδήποτε στόχο , εν αντιθέσει με το παρόν καθεστώς όπου ιδίως οι σκοποί σε οικίες στόχων διατίθενται από τα κατά τόπους τμήματα τάξης και ασφαλείας. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι σε θέση το αρχηγείο και το υπουργείο να γνωρίζει συνολικά τον ακριβή αριθμό των αστυνομικών που διατίθενται για τον ως άνω λόγο για το σύνολο των φυλασσόμενων στόχων, και θα μπορεί να προβεί στην ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού και στον περιορισμό της χρησιμοποιούμενης δύναμης. Επίσης η γενική διεύθυνση προστασίας επισήμων να είναι υπόχρεη να ενημερώνεται και να ενημερώνει αρμοδίως και άμεσα για κάθε περίπτωση που οι λόγοι φύλαξης έχουν εκλείψει (περίπτωση που απεβίωσε το φυλασσόμενο πρόσωπο, ή δεν έχει πλέον την ιδιότητα για την οποία απαιτούνταν η φύλαξη κλπ) προκειμένου να αποδεσμεύονται άμεσα οι αντίστοιχες δυνάμεις. Επίσης θεωρούμε ότι το Π.Δ. 100/2003, το οποίο αποτελεί τη σωστή βάση για συζήτηση, με την μερική αναμόρφωση του θα συντελέσει στην κατεύθυνση της αρτιότερης χρήσης της υπάρχουσας δύναμης. Φρονούμε ότι το σχέδιο του Υπουργείου για αναμόρφωση του κώδικα μεταθέσεων, το οποίο έχει δοθεί προς συζήτηση, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, χρειάζεται όμως να συμπεριλάβει και τις ακόλουθες προτάσεις:

1.Να τεθούν περιορισμοί στο καθεστώς των αποσπάσεων, για τις οποίες θα περιγράφονται απαραίτητα κι επακριβώς η φύση των προβλημάτων που δημιούργησαν την έκτακτη υπηρεσιακή ανάγκη, τα καθήκοντα που θα επιτελέσει το αποσπώμενο προσωπικό, καθώς κι ο εκτιμώμενος χρόνος εξομάλυνσης της υπηρεσιακής ανάγκης.
2.Κατάργηση της παρ.1 του άρθρου 20 «Περί Προσωρινών Μετακινήσεων», καθώς οι ανάγκες που περιγράφονται στο παρόν άρθρο μπορούν κάλλιστα να ικανοποιηθούν δια μέσω αποσπάσεων ολιγοήμερου χρονικού διαστήματος.
3.Περαιτέρω προτείνεται να προβλεφθεί η δημιουργία οργανικών θέσεων για την κάλυψη αναγκών φορέων και υπηρεσιών στις οποίες αυτή τη στιγμή απασχολείται αστυνομικό προσωπικό (π.χ. Υπουργεία, Γραφεία πολιτικών κομμάτων) προκειμένου να μπει ένα τέλος στο αδιαφανές καθεστώς της διάθεσης και να οριοθετηθεί ο αριθμός των αστυνομικών που θα απασχολούνται για τον σκοπό αυτό
4. Άμεση κατάργηση του σχετικού άρθρου (4 παράγραφος 6 του Ν.2713/99) που προβλέπει την κατ' εξαίρεση μετάθεση στον τόπο συμφερόντων τους, εκτός οργανικών θέσεων, των αστυνομικών υπηρετούν των στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων, καθώς και κάθε άλλης διάταξης που ρυθμίζει θέματα μετακίνησης και τοποθέτησης, με τη ρητή αναφορά ότι τέτοιου είδους θέματα προβλέπονται και ρυθμίζονται αποκλειστικά και μόνον από τον υφιστάμενο κώδικα μεταθέσεων. Αν έπρεπε να υπάρχει τέτοια πρόβλεψη, αυτή θα έπρεπε να αφορά τους υπηρετουντες στα τμήματα τάξης και ασφάλειας Ομόνοιας, Ακρόπολης, Αγ. Παντελεήμονα τα οποία αναφέρω ενδεικτικά, γενικώς σε νευραλγικά τμήματα που στενάζουν από τον φόρτο εργασίας, και τα οποία συνεχίζουν να πάσχουν από ελλιπή στελέχωση παρότι οι συνδικαλιστικοί φορείς γνωρίζουν το πρόβλημα εδώ και χρόνια και παρά το γεγονός ότι εκπρόσωποι τους συμμετέχουν στα συμβούλια μεταθέσεων εδώ και χρόνια
5.Προτείνεται η επέκταση του αμετάθετου για τους νεοεξερχομενους αστυφύλακες στα τρία έτη και η ρητή αναφορά ότι δε δύναται ούτε να αποσπασθούν ή μετακινηθούν προσωρινά ή διατεθούν για ένα έτος.
6. Η υποχρεωτική τοποθέτηση των νεοεξερχομένων Υπαστυνόμων Β' μόνο σε Τμήματα Τάξης, Ασφαλείας και Τροχαίας απ' όπου δεν μετακινούνται καθ' οποιονδήποτε τρόπο τουλάχιστον για δύο (2) έτη. Το ίδιο να ισχύσει και για το πέντε τοις εκατό (5%) των νεοεξερχομένων υπαστυνόμων που προηγούνται σε σειρά.
7. Να υπάρξει ρητή πρόβλεψη για την περίπτωση κατά την οποία, σε μια υπηρεσία για οποιοδήποτε λόγο αυξάνονται οι οργανικές θέσεις, ότι αυτές θα καλύπτονται από τον πίνακα μεταθέσεων.
8.Με έκτακτες μεταθέσεις να ρυθμίζονται οι περιπτώσεις μετακίνησης προσωπικού σε ή από υπηρεσίες που συστήνονται ή καταργούνται αντίστοιχα, με πλήρωση των οργανικών θέσεων και πάλι από τον πίνακα μεταθέσεων.

Με τις προτάσεις αυτές, τις οποίες καταθέτουμε προς ψήφιση, έχουμε την πεποίθηση ότι θα ανασάνει το κύτταρο της ελληνικής Αστυνομίας, η υπηρεσία επιπέδου τμήματος, και θα μπορέσει να παρεξει καλύτερες υπηρεσίες στην κοινωνία. Είναι καιρός το τμήμα, το τόσο απαξιωμένο, να λάβει την προσοχή που του αρμόζει. Σε αυτή την πεποίθηση βασίζεται και η πρόσφατη προσπάθεια μας για ενίσχυση σε πρώτη φάση νευραλγικών τμημάτων τάξης και ασφαλείας, με την σχετική ανακοίνωση που εκδώσαμε και τα αλλεπάλληλα αιτήματα μας στην φυσική ηγεσία. Αποτέλεσμα αυτών ήταν η μικρή, σε σχέση με τον αριθμό των προτάσεων, ενίσχυση ορισμένων τμημάτων, μετά από ποικίλες παρεμβάσεις που έλαβαν χώρα. Αυτό δεν μας πτοεί και η προσπάθεια μας θα συνεχιστεί με αμείωτη ένταση

Όσον αφορά το ζήτημα των λειτουργικών οχημάτων, γνωρίζουμε ότι η παρούσα οικονομική συγκυρία μπορεί να χαρακτηριστεί επιεικώς δύσκολη και το γεγονός αυτό αντανακλάται στην αδυναμία εξεύρεσης χρημάτων για την συντήρηση και επισκευή των οχημάτων. Άρα λοιπόν οι απαραίτητοι πόροι μπορούν να προέλθουν μόνο από εξοικονόμηση ήδη υπαρχόντων. Προτείνουμε λοιπόν και καλούμε το σύνολο του συνδικαλιστικού κινήματος να στηρίξει: την κατάργηση της έντυπης έκδοσης της αστυνομικής ανασκόπησης. Για την έντυπη έκδοση της αστυνομικής ανασκόπησης σε χιλιάδες αντίτυπα και σε πολυτελές χαρτί, δαπανώνται τεράστια χρηματικά ποσά, συγκεκριμένα 480.000 ευρώ είναι το ποσό που προκηρύχθηκε στον τελευταίο διαγωνισμό, τα οποία αντίτυπα δυστυχώς καταλήγουν να χρησιμοποιούνται ως στήριγμα για την πόρτα του αστυνομικού τμήματος. Τα χρήματα αυτά επαρκούν για την επισκευή και συντήρηση πολύ μεγάλου αριθμού υπηρεσιακών οχημάτων, ενδεχομένως λύνουν το πρόβλημα μια για πάντα Διευκρινίζουμε ότι σε καμία περίπτωση, η κατάργηση της έντυπης έκδοσης δεν σημαίνει την μη έκδοση της αστυνομικής ανασκόπησης ή την διακοπή της οικονομικής ενίσχυσης που δίνεται σε αναξιοπαθούντες συναδέλφους. Η αστυνομική ανασκόπηση θα συνεχίσει να εκδίδεται και να διανέμεται ηλεκτρονικά πλέον στους συναδέλφους μέσω της εφαρμογής της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του POLICE ONLINE, από όπου είναι βεβαίως δυνατή τόσο η ανάγνωση της όσο και η εκτύπωση της, ολόκληρης ή τμήματος της. Σημειώνεται ότι η παραπάνω πρόταση δεν περιλαμβάνει κανένα κόστος, δεν απαιτεί την ανάπτυξη κάποιας εξειδικευμένης ηλεκτρονικής εφαρμογής καθώς αξιοποιεί την ήδη υπάρχουσα εφαρμογή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, ενώ το περιοδικό μπορεί να συνεχίσει να διανέμεται σε έντυπη μορφή για τους ιδιώτες συνδρομητές.

Επίσης θα αποτελεί κίνητρο για τους συναδέλφους που είναι ακόμα συνδρομητές άλλα και για εκείνους που δεν είναι, καθόσον τα χρήματα των συνδρομών θα πιάνουν τόπο και θα διευκολύνουν την εκτέλεση υπηρεσίας των συναδέλφων.

Άλλωστε στην εποχή του διαδικτύου, η διατήρηση της έντυπης έκδοσης μπορεί να θεωρηθεί το λιγότερο αναχρονιστική και δείχνει ότι η Ελληνική Αστυνομία αδυνατεί να παρακολουθήσει την εποχή της ακόμα και σε κάτι τόσο απλό. Και αφού θίξαμε το θέμα, και μια μικρή ανανέωση του περιεχομένου θα ήταν αναγκαία…για να τονωθεί το ενδιαφέρον των αναγνωστών

Η εποχή μας επιβάλλει την απόλυτα ορθολογική χρήση των ήδη πενιχρών ανθρώπινων και υλικών πόρων.

Θέλω να σημειώσω ότι οι προτάσεις μας αυτές είναι ανοιχτές στην κριτική και στην βελτίωση μέσω του διαλόγου.

Κλείνοντας, επιθυμώ να αναφερθώ στην παραίνεση του απερχόμενου προέδρου της Π.Ο.ΑΞΙ.Α., προς τον αρμόδιο υπουργό και τους παριστάμενους βουλευτές, προκειμένου αυτοί προβούν σε νομοθετική παρέμβαση, για να θεσμοθετηθεί νομικά ο τρόπος εκλογης των αντιπροσώπων της Πανελλήνιας Ένωσης μέσω ενός και μοναδικού ψηφοδελτίου, στο όνομα της ενότητας. Η ενέργεια αυτή προσκρούει στην ίδια την έννοια του συνδικαλισμού, ο οποίος εξ ορισμού είναι ακηδεμόνευτος και μακριά από πολιτικές παρεμβάσεις. Είναι δυνατόν, χωρίς προηγούμενο διάλογο και ψήφιση, να εκχωρούμε το δικαίωμα μας να ρυθμίζουμε τα του οίκου μας στον εκάστοτε υπουργό; Χωρίς διάλογο; Όπως ακριβώς θα γίνει από το υπουργείο η αναδιάρθρωση των τμημάτων. Χωρίς διάλογο με τους αστυνομικούς. Το ίδιο υπουργείο που δεν εφαρμόζει την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τους μισθούς μας. Επίσης στο όνομα της ενότητας, θυσιάζουμε τον πλουραλισμό απόψεων και το δικαίωμα στην διαφορετική γνώμη;

Εμείς, όπως αναπτύσσεται και στη ιδρυτική μας διακήρυξη, είμαστε φανατικοί υπέρμαχοι της ενότητας του συνόλου του συνδικαλιστικού κινήματος, όπως υποστήριξε και ο πρόεδρος της Π.Ο.ΑΣ.Υ. στον σύντομο χαιρετισμό του, αλλά η ενότητα αυτή θα προκύψει από τον διάλογο εντός του συνδικαλιστικού κινήματος και θα αποφασιστεί από το συνδικαλιστικό κίνημα και μόνο
Καλούμε το νέο προεδρείο, όποιο και αν είναι, να απέχει από τέτοιες ενέργειες.


Σας ευχαριστώ.




Διαχειριστής

Α.ΚΙ.Δ.Α.

Aνοιχτή Κίνηση Δημοκρατών Αξιωματικων.