Ομιλία του Παππά Ελευθερίου στο 30ο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών Αστυνομίας

by 6:57 μ.μ. 0 comments

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,
Ως ένα από τα νεώτερα και νεοεκλεχθέντα μέλη της Ομοσπονδίας μας, θα ήθελα να τονίσω τη σημασία και τη συμβολή της διεργασίας των συνεδρίων της ΠΟΑΞΙΑ, που προσφέρουν τη δυνατότητα να ακουστούν όλες οι φωνές και οι απόψεις, με βασικό στόχο την εξέλιξη και την πρόοδο τόσο του θεσμού του συνδικαλισμού όσο και της Αστυνομίας στο σύνολο.
Με δεδομένο, ωστόσο, ότι ακόμα είμαι δόκιμος στη Σχολή Αξιωματικών κι επειδή δεν θεωρώ σκόπιμο να αναφερθώ σε θέματα σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία της Αστυνομίας, που σίγουρα θα παρουσιαστούν αναλυτικά από τους υπόλοιπους συνομιλητές μου, θα εστιάσω σε θέματα που απασχολούν εμάς τους δοκίμους και τη Σχολή Αξιωματικών, καθώς θεωρώ ότι οι σωστές διοικητικές και οργανωτικές βάσεις χρειάζεται να δημιουργούνται από την είσοδό μας στις σχολές και όχι να ενεργοποιούμαστε μετά την έξοδό μας από αυτές. Τα θέματα, λοιπόν, τα οποία θεωρώ χρήσιμα να σας παρουσιάσω είναι
α) Η ανάθεση φύλαξης της Σχολής Αξιωματικών εξ ολοκλήρου στους δόκιμους και
β) η δυνατότητα επιλογής στους νεοεξερχόμενους Υπαστυνόμους επιπλέον τριών υπηρεσιών για τοποθέτηση, οι οποίες είναι: α) η Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής, β) Η Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής και γ) η Άμεση Δράση.
Και τα δύο θέματα που αναφέρθηκαν και θα αναλυθούν στη συνέχεια δημιουργήθηκαν έπειτα από τροποποιήσεις σε Προεδρικά Διατάγματα.
Ξεκινώντας, λοιπόν, με την ανάθεση της φύλαξης της Σχολής στους δοκίμους Υπαστυνόμους, έπειτα από την τροποποίηση του άρθρου 49 του ΠΔ 319/1995 με το άρθρο 1, παράγραφος 2 του ΠΔ 89/2019 και τα οποία δύναμαι να σας παρουσιάσω και να σας καταθέσω προς γνώσιν σας, θεωρώ ότι προκαλεί προβλήματα και δυσκολίες στον εκπαιδευτικό ρόλο της Σχολής, καθώς η μετάθεση των υποχρεώσεων των μονίμων στους «αδοκίμαστους» υπηρεσιακά δοκίμους έχει σαν αποτέλεσμα την όλο και μεγαλύτερη απουσία τους από τις διδακτικές αίθουσες. Με το προηγούμενο ΠΔ οι δόκιμοι έπρεπε να συμμετέχουν στη φύλαξη ενός χώρου ως βοηθοί του μονίμου που του είχε ανατεθεί η υπηρεσία, με απώτερο στόχο την εκπαίδευσή του στην υπηρεσία αυτή. Αποτελούσε, λοιπόν, κομμάτι της εκπαιδευτικής του διαδικασίας ώστε να λάβουν τις απαραίτητες γνώσεις που χρειάζονται για την υπηρεσία, αλλά και για το πως θα λειτουργούν όταν βγουν από τις σχολές και κληθούν να αναλάβουν υπηρεσία. Αντίθετα, όμως, η εξ ολοκλήρου μετάθεση της στους δοκίμους Υπαστυνόμους όχι μόνο δεν βοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά την πραγματικότητα την παρεμποδίζει να επιτευχθεί, καθώς οι αυξημένες υποχρεώσεις των δοκίμων και η συνεχής απουσία τους από τις διδακτικές ώρες, τους αναγκάζει να καλύπτουν μόνοι τους την ύλη των μαθημάτων που χάνουν, τα οποία χωρίς την σωστή καθοδήγηση δεν δύναται να αφομοιωθούν σωστά. Επίσης θεωρώ ότι η συγκεκριμένη τροποποίηση πραγματώθηκε όχι για να εξελίξει την εκπαίδευσή μας, αλλά για να καλύψει επί της ουσίας ελλείψεις της Σχολής σε μόνιμο κι εξειδικευμένο προσωπικό. Γι’ αυτό, λοιπόν, προτείνουμε την επαναφορά στο προηγούμενο ΠΔ που όριζε και καθόριζε τα όρια του εκπαιδευτικού ρόλου της φύλαξης της Σχολής κι όχι να καλούμαστε ως δόκιμοι να καλύψουμε θέσεις, οι οποίες μένουν κενές λόγω της αδυναμίας των αρμοδίων να τις στελεχώσουν.
Η δεύτερη τροποποίηση σε ΠΔ που αφορά πάλι εμάς τους δοκίμους και για την οποία χρειάζεται να γίνει μνεία, αποτελεί οι παράγραφοι 2 και 5 του άρθρου 8 του ΠΔ 100/2003 που αντικαταστάθηκαν με τις παραγράφους 4 και 5 αντίστοιχα του άρθρου 2 του ΠΔ 88/2019, άρθρα τα οποία δύναμαι και πάλι συνάδελφοι να σας παρουσιάσω. Η τροποποίηση αυτή, λοιπόν, ορίζει τη δυνατότητα επιλογής νεοεξερχομένων Υπαστυνόμων στις υπηρεσίες των α) Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής, β) Η Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής και γ) Άμεση Δράση με ονομαστική επιλογή και με βάση υπηρεσιακά κριτήρια κρινόμενα από αρμόδια επιτροπή, χωρίς, ωστόσο, να αποσαφηνίζονται και να κατηγοριοποιούνται ποια είναι τα κριτήρια αυτά. Ερχόμαστε, λοιπόν, στο σημείο αυτό να αναρωτηθούμε πώς ένας δόκιμος Υπαστυνόμος θα κατέχει υπηρεσιακά κριτήρια κι εμπειρία, όταν ο ρόλος της Σχολής είναι ουσιαστικά να μας διδάξει και να τα αποκτήσουμε στην πορεία; Με ποιον τρόπο, όταν τα κριτήρια της επιλογής των προσώπων δεν είναι γνωστά σε όλους και καθορισμένα, οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι θα είναι σε θέση να γνωρίζουν και να κρίνουν με βάση ποια κριτήρια επιλέχθηκαν ή απορρίφθηκαν από τα εκάστοτε μέλη της επιτροπής; Μια τέτοια τροποποίηση κι επιλογή, λοιπόν, θεωρούμε ότι δεν θα προσφέρει δυνατότητες στους νέους συναδέλφους να αποκτήσουν τη σωστή εργασιακή εμπειρία που απαιτείται, αλλά θα διευκολύνει περισσότερο και θα ενισχύσει τη δημιουργία αλλά και τη διαιώνιση πελατειακών σχέσεων, που χρόνια ταλανίζουν και παρεμποδίζουν το σώμα της Αστυνομίας να εξελιχθεί και να στελεχωθεί από εξειδικευμένα πρόσωπα.
Για τον λόγο αυτό, εμείς προτείνουμε την κατάργηση της συγκεκριμένης τροποποίησης και την επιστροφή στις διατάξεις του προηγούμενου ΠΔ, που όριζε ότι όλοι οι νεοεξερχόμενοι Υπαστυνόμοι τοποθετούνται σε Αστυνομικά Τμήματα ανεξαιρέτως και σαν αλλαγή, προτείνουμε την τοποθέτησή τους για έναν χρόνο στα Τμήματα κι όχι για δύο χρόνια, όπως οριζόταν. Η πρότασή μας αυτή γίνεται αφορμώμενη από την ενίσχυση που θα προσφέρουν στα Αστυνομικά Τμήματα οι νέοι Υπαστυνόμοι, τμήματα που τα περισσότερα είναι υποστελεχωμένα και υπολειτουργούν, και από την εργασιακή εμπειρία που θα αποκομίσουν οι ίδιοι ώστε να θέσουν σταθερές εργασιακές βάσεις για την μετέπειτα πορεία τους. Ταυτόχρονα η αρχική τοποθέτηση τους σε τμήματα θα μπορούσε να δημιουργήσει και τα υπηρεσιακά κριτήρια που αναζητούν οι ανωτέρω υπηρεσίες, κριτήρια που θα καθορίζονται πλέον από υπηρεσιακά ζητήματα κι όχι από προσωπικές και φιλικές σχέσεις.
Κλείνοντας, λοιπόν, Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες, καθώς δεν έχω την πρόθεση να σας κουράσω, θεωρώ ότι ο στόχος προόδου κι εξέλιξης του συνόλου της Αστυνομίας πρέπει να είναι κοινός για όλους μας κι οι βάσεις για την επίτευξή του, όπως προείπα να θέτονται με την είσοδό μας στις Σχολές. Κι όπως η είσοδος μας στις Σχολές γίνεται με αντικειμενικά και αδιάβλητα κριτήρια, καθώς όλοι μας εισήλθαμε με Πανελλήνιες εξετάσεις, έτσι κι οι μετέπειτα τοποθετήσεις μας, αλλά και ολόκληρη η πορεία μας ως διοικούσα αρχή του σώματος, χρειάζεται να βασίζεται στα αντικειμενικά προσόντα και στην εμπειρία μας, κι όχι σε πελατειακές σχέσεις.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και την υπομονή σας.


Παππάς Ελευθέριος
Αντιπρόσωπος Π.Ο.ΑΞΙ.Α.,
Μέλος της Α.ΚΙ.Δ.Α.













Διαχειριστής

Α.ΚΙ.Δ.Α.

Aνοιχτή Κίνηση Δημοκρατών Αξιωματικων.